Vaisala julkaisi uudistetun vastuullisuusraportin - etenee kohti integroitua raportointia

Vaisala lehdistötiedote 21.3.2017 klo 8.00

Vaisala, maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys, julkaisi tänään uudistetun vastuullisuusraporttinsa "Observations for a Better World 2016". Raportti kuvaa miten Vaisala luo arvoa asiakkailleen, henkilöstölleen, yhteiskunnalle ja ympäristölle.

"Vaisalassa vastuullisuuden painopiste on siirtymässä negatiivisten vaikutusten vähentämisestä siihen, miten luoda kestävää arvoa ja positiivista yhteiskunnallista vaikutusta ajan mittaan.

Luomme teknologiaa, jonka avulla voimme paremmin ymmärtää, miten maapallomme toimii. Kehitämme yhteisöille ratkaisuja, jotka auttavat turvaamaan ihmisten arkea. Hurrikaani ja tulva-alueiden varoitusjärjestelmistä keskoskaappien valvontaan", sanoo Vaisalan toimitusjohtaja Kjell Forsén.

Vaisalan teknologia ja sovellukset auttavat viime kädessä turvaamaan elämää ja omaisuutta. Samalla nämä mahdollistavat kriittisen päätöksenteon, tehokkaan ja suorituskykyisen toiminnan tukena. Vaisala luottaa vahvasti siihen, että sen yhteiskunnille tuottama arvo on suurempi kuin sen toiminnan aiheuttamat negatiiviset vaikutukset.

"Meille nettopositiivisuuteen pyrkiminen on visio, joka tarkoittaa liiketoiminnan harjoittamista tavalla, joka antaa enemmän yhteiskunnalle, ympäristölle ja maailmantaloudelle kuin mitä se kuluttaa -  meillä on isompi kädenjälki kuin jalanjälki", Forsén jatkaa.

Vaisala korostaa raportissaan henkilöstönsä tärkeyttä. "Meillä on älykäs, osaava ja tulevaisuuteen katsova henkilöstö, joka haluaa merkityksellisen ja vaikuttavan työpaikan. Haluamme tarjota tämän heille", Forsén päättää. Niinpä Vaisalassa oppiminen, hyvinvointi, ja merkityksellinen työ muodostavat rakennuspalikoita menestyksekkäälle uralle yrityksessä.

Avainsaavutuksia vuonna 2016

Vaisala laajensi tarjoomaansa ilmanlaatumarkkinoille. Uudet tuotteet mahdollistavat tiheät mutta kustannustehokkaat ilmanlaadun mittausverkot.

Asiakastutkimuksen asiakkaista 97,9% olivat tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä Vaisalan tuotteisiin.

Vaisalan Suomen toiminnot käyttävät 100% uusiutuvaa energiaa.

Raportti on luettavissa kokonaisuudessaan osoitteessa vaisala.com/sustainability.

Lisätietoja:

Kjell Forsén
Toimitusjohtaja, Vaisala

Marina Stenfors
Viestintäpäällikkö, Vaisala

Vaisala on maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys. 80-vuotisen kokemuksensa avulla Vaisala mahdollistaa paremman elämänlaadun tarjoamalla kattavan valikoiman innovatiivisia havainto- ja mittaustuotteita ja palveluja meteorologian ja valittujen säästä riippuvaisten toimialojen sekä teollisuuden mittaustarpeisiin. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1 600 ammattilaista ympäri maailmaa. A-sarjan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä. www.vaisala.fi

Vaisala sosiaalisessa mediassa:
facebook.com/Vaisala