Volkswagen-konserni on valinnut Vaisalan globaalin sääpalvelun lisätäkseen kuljettajien mukavuutta ja turvallisuutta

Vaisala provides Volkswagen Group with global infotainment weather service to enhance driver safety and experience worldwide

31.3.2022

Vaisala tuo paikallissäädatan ja -ennusteet sekä sadekartat ja säävaroitukset autoihin kuljettajien saataville.

Vaisala, maailman johtava sään, ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys, kertoi tänään Volkswagen-konsernin integroivan Vaisalan sääpalvelun konsernin autojen infotainment-järjestelmiin. Yhteistyö osoittaa autoteollisuuden olevan sitoutunut hyödyntämään innovatiivisia ja hyviksi havaittuja ratkaisuja liikenneturvallisuuden parantamiseksi.

”Autoteollisuudelle suunnattujen sääpalveluiden globaalina markkinajohtajana olemme valtavan ylpeitä Volkswagen-konsernin päätöksestä hyödyntää tarjoamaamme tuomalla parhaan säätiedon kuljettajien turvallisuuden ja auton käyttökokemuksen parantamiseksi”, sanoo Petri Marjava, Vaisalan autoteollisuussegmentin johtaja. ”Volkswagen-konsernin brändit ja heidän asiakkaansa voivat luottaa Vaisalan säädataan ja -ennusteisiin – melkein kuin apukuskina olisi oma meteorologi.”

Volkswagen-konserni on yksi maailman johtavista autovalmistajista, ja sen automerkeistä Audi, Bentley, Porsche, Skoda ja Volkswagen käyttävät nyt Vaisalan sääpalvelua henkilöautoissaan. Palvelu on integroitu autojen digitaaliseen käyttöjärjestelmään, jolloin autoilijat saavat tarkat säätiedot ja voivat suunnitella esimerkiksi reittinsä helposti. Vaisalan tuottama palvelu sisältää:

• Paikallissään sekä lyhyen aikavälin ennusteet – Sääpalvelu tarjoaa yksityiskohtaista ja tarkkaa säädataa auton kulloisestakin sijainnista aina matkan määränpäähän.
  • Sadekartat – Sadekartan avulla kuljettajat näkevät, missä ja milloin sataa ja voivat suunnitella reittinsä ja matkansa sen mukaisesti.
  • Säävaroitukset – Varoitukset auttavat kuljettajia ennakoimaan matkalle osuvia paikallisia ja mahdollisesti ajoturvallisuuteen vaikuttavia sääriskejä.

Volkswagen-konsernin lisäksi myös useat muut johtavat autovalmistajat luottavat Vaisalaan. Yhtiön korkealuokkaiset sääpalvelut autojen navigaatio- ja infotainment-järjestelmiin lisäävät kuljettajien turvallisuutta ja mukavuutta ympäri maailman. Vaisala toimittaa vuosittain miljardeja sääennusteita autoalan asiakkailleen globaalisti. Vaisalan osaaminen perustuu yli kahden vuosikymmenen kokemukseen tiesääpalveluiden tuottamisesta sekä yli 85 vuoden kokemukseen sään mittaamisesta.

Lisätietoja Vaisalan ratkaisuista autoteollisuudelle löytyy verkkosivuiltamme.

Lisätietoja lehdistölle:

Tarja Österberg, viestintäpäällikkö
Puh. 050 4871974

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. Yli 85 vuoden kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittausratkaisuja ja -palveluja paremman päätöksenteon, turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi. Vaisalan mittausteknologiaa hyödynnetään myös avaruustutkimuksessa esimerkiksi Marsissa. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on yli 1 900 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä.
vaisala.fi
twitter.com/VaisalaSuomi