Vaisala esitteli uuden sukupolven luotausjärjestelmän

Vaisala Cirrus Sounding System MW51

2.11.2021

Vaisala esitteli uuden sukupolven luotausjärjestelmän

Uusi Vaisala Cirrus MW51 -luotausjärjestelmä vie yläilmakehän mittausteknologian uuteen aikakauteen.

Vaisala, maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys esitteli viimeisintä teknologiaa hyödyntävän MW51-luotausjärjestelmän, joka mahdollistaa muun muassa samanaikaisten havaintojen tekemisen yläilmakehässä, ennennäkemättömän hyvän näkyvyyden muuttuviin sääolosuhteisiin sekä parannetun ennustustarkkuuden.

MW51-luotausjärjestelmä sisältää myös seuraavat kehitysaskeleet:

• Optimoitu suorituskyky sekä luotettavuus: Vaisalan oma radioteknologia takaa parhaan suorituskyvyn sekä toimintavarmuuden järjestelmän koko pitkälle elinkaarelle.
  • Parempi siirreltävyys: Uuden kompaktin rakenteen ansiosta laite toimii moitteettomasti monenlaisissa ympäristöissä, ja IP54-luokitus takaa sille suojan pölyltä ja vedeltä.
  • Paranneltu käytettävyys: Intuitiivinen ja helppo käyttöliittymä antaa reaaliaikaista tietoa ja diagnostiikkaa luotauksesta.
  • Luotettava tietoturva tarjoaa erinomaisen suojan tietomurtouhilta.

“Sään ja ympäristön mittaamiseen liittyvät keksinnöt ovat olleet Vaisalan ytimessä jo yli 85 vuoden ajan, ja ilmankehän luotausteknologia on ollut aina keihäänkärkenä Vaisalassa. Maailman ilmatieteen järjestö WMO:n maailmanlaajuinen havainnointiverkko lähettää yli 1 400 radiosondia joka päivä, ja merkittävin vaikutus maailman numeerisiin sääennusteisiin tehdään Vaisalan luotausteknologialla”, sanoo Vaisalan sään ja ympäristön luotausjärjestelmien johtaja Aki Lilja. ”MW51 näyttää jälleen, että olemme sitoutuneita tarjoamaan ilmatieteen tekijöille kautta maailman erinomaisia ratkaisuja sään ennustamiseen”.

Lisätietoja siitä, miten MW51 mahdollistaa ilmakehän korkean mittaustarkkuuden ja -luotettavuuden sekä varautumisen säältä ja sen ääri-ilmiöiltä, löydät täältä.

Lisätietoja lehdistölle:
Tarja Österberg, viestintäpäällikkö
Puh. 050 4871974

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. 85 vuoden kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittausratkaisuja ja -palveluja paremman päätöksenteon, turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi. Vaisalan mittausteknologiaa hyödynnetään myös avaruustutkimuksessa esimerkiksi Marsissa. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on yli 1 900 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä.

vaisala.fi
twitter.com/VaisalaSuomi