Vaisala avasi uuden tuotekehityskeskuksen Suomeen

Vaisala R&D and innovation center - EMC laboratory

7. kesäkuuta 2021

Vaisala avasi uuden tuotekehityskeskuksen Suomeen

Vaisala on avannut uuden tuotekehitys- ja innovaatiokeskuksen Vantaalle. Uudet tilat toimivat ainutlaatuisena areenana tuotekehitykselle aina ideoinnista laitteisto- ja sovellussuunnitteluun sekä testaukseen.

Alkuvuodesta valmistunut uusi tuotekehityskeskus sijaitsee Vantaalla samalla kampusalueella Vaisalan pääkonttorin ja tuotantotilojen kanssa. Uusissa tiloissa työskentelee noin 300 henkilöä Vaisalan tuotekehityksestä.

Merkittäviä panostuksia tutkimukseen ja kehitykseen

Vaisala on panostanut tutkimukseen ja kehitykseen voimakkaasti viime vuosien aikana, mikä on luonut tarpeen uusille tiloille kasvun vauhdittamiseksi. Tutkimus- ja kehitystehtävissä työskentelevän henkilöstön määrä on kasvanut noin 45 % vuodesta 2015 vuoteen 2020 (446 hlöä v. 2020).

”Vaisalan asema globaalina teknologiajohtajana vaatii pitkäjänteistä sitoutumista sekä investointeja tutkimukseen ja kehitykseen. Esimerkiksi viime vuonna investoimme 14 % liikevaihdostamme tutkimukseen ja kehitykseen”, sanoo Vaisalan toimitusjohtaja Kai Öistämö.

”Tarve tarkoille havainnoille ja luotettaville mittauksille kasvaa monien ympäristöä ja yhteiskuntaa uhkaavien haasteiden, kuten ilmastonmuutoksen, myötä. Haluamme varmistaa, että meillä on nyt ja tulevaisuudessa parhaat mahdolliset olosuhteet tehdä huipputasoista tuotekehitystä ja luoda pitkäjänteistä liiketoiminnan kasvua”, Öistämö jatkaa.

Lähes 40 huipputason laboratoriota

Huipputason laboratoriot ja räätälöidyt testausolosuhteet ovat keskeisessä asemassa Vaisalan tuotekehitystiloissa. Vaisalan mittausratkaisuja käytetään ympäri maailmaa kaikkein vaativimmissa olosuhteissa, ja teknologian on toimittava luotettavasti ja tarkasti niin sairaaloissa, autoissa, hurrikaanien keskellä kuin avaruudessakin.

Uudessa tuotekehityskeskuksessa on 37 uniikkia laboratoriota, kuten suuri EMC-laboratorio, jossa mitataan sähkömagneettista yhteensopivuutta, koko talon läpi kulkeva sadetorni, joka mahdollistaa todellisen sateen simuloinnin, tärinä- ja vapaapudotuslaboratoriot, ympäristötestauslaboratorio, jossa tuotteita voidaan testata äärimmäisissä lämpötiloissa ja kosteusolosuhteissa sekä systeemitestauslaboratoriot, missä varmistetaan mittalaitteiden ohjelmistojen laatu ja yhteensopivuus.

Muunneltavat tilaratkaisut mahdollistavat ketterän tuotekehityksen

Laboratorioiden ohella uusien tuotekehitystilojen suunnittelussa kiinnitettiin huomiota muunneltaviin ja joustaviin tilaratkaisuihin, jotka mahdollistavat kokeilevan tuotekehityksen, ketterän projektityöskentelyn sekä nopean prototyyppien valmistamisen.

Uuden tuotekehityskeskuksen rakennustyöt alkoivat tammikuussa 2019, ja henkilöstö pääsi muuttamaan uusiin tiloihin kevään 2021 aikana. Uuden rakennuksen kokonaispinta-ala on noin 7 900 m2. Uusissa tiloissa työskentelee noin 300 henkilöä Vaisalan tuotekehityksestä. Tämä on noin 67 % Vaisalan koko T&K-henkilöstöstä.

Lisätietoja lehdistölle:

Niina Ala-Luopa, viestintäpäällikkö, Vaisala

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. 85 vuoden kokemukseensa tukeutuen Vaisala auttaa tekemään havaintoja paremman maailman rakentamiseksi myös avaruuden olosuhteet kestävällä teknologialla, jota on käytössä jopa Marsissa ja vieläkin kauempana. Olemme luotettava kumppani asiakkaille ympäri maailman. Tarjoamme kattavan valikoiman edistyksellisiä havainto- ja mittaustuotteita sekä -palveluita. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on yli 1 900 ammattilaista eri puolilla maailmaa. www.vaisala.com
twitter.com/VaisalaSuomilinkedin.com/vaisala

Liitteet:

Infopaketti uudesta innovaatio- ja tuotekehityskeskuksesta
Kuvia uudesta innovaatio- ja tuotekehityskeskuksesta