Vaisalan pilvipohjaisen valvontajärjestelmän saatavuus laajenee Pohjois-Amerikan markkinoille

cloud-based system enables top-of the-line humidity and temperature trend monitoring,

12. marraskuuta 2020

Pilvipohjainen etävalvontajärjestelmä mahdollistaa tehokkaan kosteus- ja lämpötilatrendien valvonnan ja tuo käyttäjilleen lisähyötyjä pitkän käyttöiän ja lyhyen käyttöönottoajan muodossa.

Vaisala, maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys, kertoi tänään uusimman pilvipohjaisen mittausjärjestelmänsä Vaisala Jade Smart Cloudin saatavuudesta Pohjois-Amerikan markkinoilla.

”On ilo saada Jade Smart Cloud myös pohjoisamerikkalaisten asiakkaidemme saataville, sillä etävalvontajärjestelmä voi tuoda heille tuntuvia etuja ja säästöjä. Järjestelmä mahdollistaa aiempaa paremman päätöksenteon huipputarkan kosteus- ja lämpötiladatan avulla”, Vaisalan Teollisten mittausten Amerikan alueen johtaja Gerald Ducharme sanoo.

Luotettavia trendimittauksia
Jade Smart Cloud ‑ratkaisu on suunniteltu ammattilaisille, jotka haluavat pääsyn laadukkaaseen mittausdataan paikasta ja ajasta riippumatta. Kaikki tiedot tallennetaan turvallisesti pilveen, josta niitä on helppo käyttää etäyhteyden kautta tietokoneella tai mobiililaitteella, kuten matkapuhelimella tai tabletilla.

Mittaustrendien seuraaminen verkossa mahdollistaa paremmat päätökset, joiden avulla asiakas voi säästää rahaa ja aikaa. Langaton järjestelmä sopii erinomaisesti esimerkiksi museoihin ja muihin julkisiin rakennuksiin, betonin kosteuden mittaamiseen rakennustyömailla, kosteusvaurioiden korjausprojekteihin, datakeskuksiin, puhdashuoneisiin, karjasuojiin ja laboratorioihin.

“Trendin mittaaminen antaa käsityksen prosessiolosuhteista. Esimerkiksi lattiaa asennettaessa on tärkeää saada tiedot kuivausprosessista, jotta tiedetään betoniperustan tarkka kosteustaso ennen seuraavan kerroksen asentamista. Luotettaviin trenditietoihin perustuva päätöksenteko voi vaikuttaa projektin menestymiseen merkittävästi ja tuoda huomattavia kustannussäästöjä “, sanoo Yani Bettencourt, Vaisalan Teollisten mittausten Amerikan alueen myyntitiimin johtaja.

“Jade Smart Cloud ‑ratkaisun avulla lattiapinnoitusprojekteissa kosteutta voidaan valvoa etäyhteyden kautta lattiapohjaan tehdyistä porarei'istä sen sijaan, että tehtäisiin pelkkiä pintamittauksia. Mittaustapa voi vaikuttaa merkittävästi kosteusarvoon ja pinnoituksen lopputulokseen. Kumpaan mittaustulokseen sinä luottaisit projektissasi?“

Sama teknologia käytössä myös Marsissa
Jade Smart Cloud pohjautuu samaan Vaisalan omaan huippuluokan anturiteknologiaan kuin mitä lähetettiin heinäkuussa Marsiin Nasan Perseverance-mönkijän mukana.

“Samoja kosteusantureita on käytetty Marsissa jo vuodesta 2012 lähtien, ja nyt niitä lähetettiin sinne uudelleen. Voidaankin sanoa, että koska ne toimivat Marsissa, ne toimivat taatusti myös maan kamaralla “, Ducharme toteaa.

Vaisala lanseerasi Jade Smart Cloud ‑järjestelmän Euroopan talousalueella aikaisemmin tänä vuonna, ja se on saatavilla Yhdysvalloissa ja Kanadassa vuoden 2020 viimeisellä neljänneksellä.

Lisätietoja lehdistölle

Miia Lahti, viestintäpäällikkö, Teolliset mittaukset, Vaisala

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. 80 vuoden kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittausratkaisuja ja -palveluja paremman päätöksenteon, turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi. Vaisalan mittausteknologiaa hyödynnetään myös avaruustutkimuksessa esimerkiksi Marsissa. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on yli 1 900 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä. vaisala.fi twitter.com/VaisalaSuomi