Vaisalan huippuluokkainen Indigo-tuotesarja laajenee suorituskykyisellä vaativiin kosteus- ja lämpötilamittauksiin optimoidulla HMP1-mittapäällä

Man in datacenter

18. marraskuuta 2020

Uusi HMP1-mittapää antaa parhaan mittaussuorituskyvyn kriittisissä tuotanto- ja säilytystiloissa sekä esimerkiksi datakeskuksissa ja muissa tiloissa, joissa vaaditaan erittäin tarkkoja mittauksia, vaivatonta huoltoa ja kestäviä mittalaitteita.

Maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava Vaisala julkisti tänään uuden HUMICAP® kosteus- ja lämpötilamittapää HMP1:n. Huippuluokan tarkkuus ja erinomaisen stabiilisuuden varmistava anturin puhdistustoiminto tekevät HMP1-mittapäästä ideaalin ratkaisun haastaviin olosuhteisiin esimerkiksi lääketehtaissa, datakeskuksissa, puhdashuoneissa ja muissa ympäristöissä, joissa vaaditaan kosteuden tarkkaa valvontaa ja säätelyä.

Tuotteessa käytetään Vaisalan tunnettua ja avaruustutkimuksessakin kunnostautunutta HUMICAP®-anturiteknologiaa, jonka tiedetään kestävän haastaviakin olosuhteita.

HMP1 täydentää Indigo-tuoteperhettä, joka on joustavien liitäntävaihtoehtojensa ansiosta ihanteellinen ratkaisu vaativiin moniparametrimittauksiin. Modulaarinen tuoteperhe koostuu keskenään vaihdeltavista älykkäistä mittapäistä, lähettimistä ja Vaisala Insight PC ‑ohjelmistosta, joiden muodostama vahva dataketju varmistaa energiatehokkuuden, turvallisuuden ja lopputuotteen korkean laadun.

Ensiluokkainen ratkaisu vaativien sovellusten kosteus- ja lämpötilamittauksiin
Mittapää on yhteensopiva kaikkien Vaisala Indigo‑sarjan lähettimien kanssa. Sen voi helposti irrottaa lähettimestä, minkä ansiosta mittapää voidaan huoltaa ja kalibroida kätevästi. Indigo200-sarjan lähetin ja HMP1 muodostavat yhtenäisen seinään kiinnitettävän kokonaisuuden, jossa ei tarvita mittapään kaapeleita tai pidikkeitä. Kestävä Indigo520-lähetin tuo asennuksiin joustavuutta ja mahdollistaa mittapään optimaalisen asettelun. Indigo520-lähettimeen voidaan lisäksi kiinnittää kaksi mittapäätä, joiden avulla voidaan valvoa joko eri parametreja tai varmistaa mittauksen äärimmäinen tarkkuus.

Erinomainen suorituskyky, helppo huollettavuus sekä Indigo-lähettimien laaja lisäominaisuusvalikoima tekevät kokonaisuudesta ensiluokkaisen ratkaisun vaativien sovellusten kosteus- ja lämpötilamittaustarpeisiin.

HMP1-mittapäätä voidaan käyttää myös itsenäisenä seinään asennettavana lähettimenä Modbus RTU ‑sarjaväylän kautta. Riippumatta siitä, käytetäänkö mittapäätä itsenäisesti vai Indigo-lähettimen kanssa, se voidaan liittää Vaisalan maksuttomaan Insight PC -ohjelmistoon, joka mahdollistaa kätevän kenttäkalibroinnin, mittapään konfiguroinnin ja laiteanalytiikan.

Ohjelmistopäivitys Indigo520-lähettimeen
Tuoteuutisen lisäksi Vaisala julkaisi Indigo520-lähettimeen ohjelmistopäivityksen, joka sisältää lämpötilakompensoinnin. Yhdessä Indigo-yhteensopivan kosteus- ja lämpötilamittapää HMP7:n sekä lämpötilamittapää TMP1:n kanssa käytettynä lähetin voi nyt antaa tarkkoja ja luotettavia tietoja suhteellisesta kosteudesta erittäin kondensoivissa ympäristöissä, kuten testikammioissa tai polttokennosovelluksessa, joissa useimpien mittalaitteiden suorituskyky ei riitä.

"Olemme innoissamme näistä uutisista! HMP1-mittapään ja ohjelmiston yhteislanseeraus kertoo erittäin hyvin tavoitteistamme: kehitämme jatkuvasti uutta ja luotettavaa mittausteknologiaa, jonka avulla eri aloilla toimivat asiakkaamme voivat optimoida prosessejaan ja nostaa siten tuottavuuttaan. Tarjoamme alan luotettavimmat ratkaisut vaativien käyttökohteiden mittaushaasteisiin", Vaisalan tuotepäällikkö Jarkko Ruonala toteaa.

Vaisala HUMICAP® HMP1 ‑mittapää on tilattavissa joulukuusta 2020 alkaen.

Lisätietoja medialle

Miia Lahti, viestintäpäällikkö, Teolliset mittaukset, Vaisala

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. Yli 80 vuoden kokemukseensa tukeutuen Vaisala auttaa tekemään havaintoja paremman maailman rakentamiseksi myös avaruuden olosuhteet kestävällä teknologialla, jota on käytössä jopa Marsissa ja vieläkin kauempana. Olemme luotettava kumppani asiakkaille ympäri maailman. Tarjoamme kattavan valikoiman edistyksellisiä havainto- ja mittaustuotteita sekä ‑palveluita. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1 900 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki ‑arvopaperipörssissä. www.vaisala.fi
twitter.com/VaisalaGroup