Vaisalan uusi huippuluokan Indigo-lähetin mahdollistaa korkeatasoisen datan ja laadukkaan päätöksenteon teollisissa sovelluksissa

Indigo with dual probes

5. toukokuuta 2020

Vaisalan vuosikymmenten menestystarina markkinoiden suosituimpana kosteuslähettimien valmistajana jatkuu uudella Indigo520 ‑lähettimellä, jossa uusin teknologia yhdistyy vertaansa vailla oleviin uusiin ominaisuuksiin. Kahden mittapään samanaikaista käyttöä tukeva lähetin lisää käyttömukavuutta ja yhteensopivuutta sekä mahdollistaa jatkuvat tarkkuutta vaativat mittaukset vaativimmissakin mittausympäristöissä.

Maailman johtava sään, ympäristön ja teollisuuden mittauksiin erikoistunut Vaisala esitteli tänään uuden Vaisala Indigo520 ‑lähettimen, joka on suunniteltu tuomaan huomattavia hyötyjä ja helppokäyttöisyyttä haastavissa teollisuusolosuhteissa tehtäviin mittauksiin.

"Olen erittäin iloinen voidessani esitellä uuden Indigo520 ‑lähettimen, joka tulee osaksi modulaarista Indigo-tuoteperhettämme. Indigo-yhteensopivat tuotteet tarjoavat huippuluokan ratkaisuja laadukkaiden tietojen keräämiseen lukuisista teollisuusprosesseista. Uusi lähetin on suunniteltu suoriutumaan tehokkaasti ankarimmissakin teollisuusympäristöissä", sanoo Vaisalan tuotepäällikkö Jarkko Ruonala.

"Teollisuusjärjestelmät ovat riippuvaisia luotettavista mittausantureista. Tietojen täytyy olla paitsi tarkkoja ja luotettavia, myös helposti käytettäviä ja visuaalisesti selkeästi tulkittavia. Tällöin käyttäjät voivat tehdä päätöksensä parhaaseen mahdolliseen tietoon perustuen. Tässä uusi Indigo520 loistaa. Kuten tiedämme, päätökset voivat olla vain niin hyviä, kuin niiden pohjana olevat tiedot", Ruonala muistuttaa.

Indigo520 on kestävä metallirunkoinen teollisuuslähetin, jota voidaan käyttää kaikkien Vaisalan Indigo‑yhteensopivien mittapäiden kanssa. Vaisalan laajassa valikoimassa on mittapäitä kosteuden, lämpötilan, kastepisteen, hiilidioksidin, vetyperoksidihöyryn ja öljyn kosteuden mittaamiseen. Lähettimeen voidaan liittää samanaikaisesti kaksi irrotettavaa mittapäätä, jotka mittaavat joko samaa tai eri parametreja. Mittapäät voidaan tarvittaessa irrottaa ja vaihtaa helposti ja nopeasti. Lähettimen kestävällä metallikotelolla on IP66- ja NEMA 4 ‑luokitus, ja siinä on karkaistusta lasista valmistettu kosketusnäyttö.

"Sujuvien ja jatkuvien prosessimittausten varmistaminen myös kalibroinnin ja kunnossapidon aikana nostaa tehokkuutta. Mahdollisuus käyttää kahta mittapäätä samanaikaisesti vie Indigo520 ‑lähettimen suosikkityökalujesi kärkeen: sen lisäksi, että lähetin tekee asennusta ja käyttöönotosta helppoa, se varmistaa myös mittausten jatkuvuuden ja monipuoliset liitäntävaihtoehdot", Ruonala toteaa.

Vaisalan Indigo520 ‑lähetin näyttää reaaliaikaiset mittaustiedot ja lähettää ne automaatiojärjestelmiin joko analogisten signaalien ja releiden kautta, tai digitaalisesti käyttämällä Modbus TCP/IP ‑protokollaa Ethernetin kautta. Lisäksi lähettimen Ethernet-liitäntä tarjoaa web-käyttöliittymän sekä nykystandardit täyttävän kyberturvallisuuden.

Vaisala Indigo520 ‑lähetin on saatavana kesäkuussa 2020.

Vaisalan uusi Indigo-tuoteperhe – älykäs ratkaisu monenlaisiin teollisuuden mittaustarpeisiin

Indigo-tuoteperhe tarjoaa joustavien liitäntävaihtoehtojensa kautta ihanteellisen ratkaisun vaativiin moniparametrimittauksiin. Modulaarisen rakenteen ansiosta käyttäjät voivat valita ja yhdistellä tarvitsemansa osat, ja käyttää niitä haastavissakin teollisuusympäristöissä.

Tuoteperhe sisältää älykkäitä ja vaihdeltavia mittapäitä, kestäviä lähettimiä sekä Vaisalan Insight PC -ohjelmiston. Yhdessä ne muodostavat vahvan dataketjun, joka parantaa teollisuusprosessien energiatehokkuutta ja turvallisuutta sekä lopputuotteiden laatua.

Mittapäissä hyödynnetään Vaisalan tunnettuja HUMICAP®-, DRYCAP®-, CARBOCAP®- ja PEROXCAP®-teknologioita, joita Vaisala kehittää jatkuvasti taatakseen alan johtavan suorituskyvyn.

Huippuluokan mittausanturiteknologioihin perustuva Indigo-tuoteperhe kattaa laajan joukon mittaussuureita, kuten kosteuden ja lämpötilan, kastepisteen, öljyn kosteuden, hiilidioksidin (CO2) ja höyrystyneen vetyperoksidin (H2O2).

Indigo-lähettimet mahdollistavat tietojen visualisoinnin ja mittapään määritysten helpon käytön. Niissä on myös useita yhteys-, käyttöjännite- ja kytkentävaihtoehtoja. Insight PC -ohjelmisto helpottaa kentällä tehtäviä konfigurointeja, vianmääritystä ja itsekalibrointia.

Lisätietoja

Miia Lahti, viestintäpäällikkö, Teolliset mittaukset liiketoiminta-alue, Vaisala

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. 80 vuoden kokemukseensa tukeutuen Vaisala parantaa maailmaa havaintojen avulla. Olemme luotettava kumppani asiakkaille ympäri maailman. Tarjoamme kattavan valikoiman edistyksellisiä havainto- ja mittaustuotteita ja -palveluita. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1 800 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki -arvopaperipörssissä.
vaisala.com, twitter.com/VaisalaGroup, twitter.com/VaisalaSuomi, linkedin.com/vaisala