Vaisala tuo markkinoille älykkään teollisuuden tarpeita tukevia uusia älymittapäitä kastepisteen ja öljyn kosteuden mittaukseen

Probe head and probe body of the DMP6 for very high temperatures

12. marraskuuta 2019

Vaisala, maailman johtava sään, ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys, esitteli tänään kuusi uutta, haastaviin teollisuussovelluksiin optimoitua Indigo-tuotesarjan älykästä mittapäätä. Uudet vaihtoehtoiset ratkaisut kastepisteen ja öljyn kosteuden mittauksiin antavat asiakkaille uusia mahdollisuuksia säästää energiaa, optimoida prosessejaan ja parantaa tuotteidensa laatua.

Lanseeratut mittapäät parantavat asiakkaiden teollisuusprosessien tehokkuutta antamalla tarkkoja ja luotettavia mittaustietoja. Mittapäissä hyödynnetään uuden sukupolven anturiteknologiaa.

Vaisalan uudet kastepisteen ja lämpötilan DRYCAP®-mittapäät DMP5, DMP6, DMP7 ja DMP8 on suunniteltu erityisesti paineistettuihin ympäristöihin sekä ympäristöihin, joissa on alhainen kosteus ja korkea lämpötila. Kastepisteen mittaukset ovat erityisen tärkeitä teollisuuden kuivaussovelluksissa, esimerkiksi uuneissa ja paineilmajärjestelmissä. Kastepistemittapäissä on Vaisalan DRYCAP®-anturi, joka on vastustuskykyinen hiukkaskontaminaatiolle, veden tiivistymiselle, öljyhöyryille ja useimmille kemikaaleille. Lyhyt reaktioaika takaa verrattoman suorituskyvyn jopa dynaamisissa ja matalan kastepisteen sovelluksissa, ja anturin erinomaisen vakauden ansiosta kalibrointia tarvitaan vain kahden vuoden välein.

Vaisala HUMICAP® MMP8 -mittapää laajentaa Indigo-tuotesarjaa raskaan teollisuuden sovelluksiin, kuten muuntajaöljyn ja voiteluöljyjen kosteuden mittauksiin, joiden avulla voidaan suojella moottoreita kulumiselta ja käyttökatkoksilta. Tänään esitelty Vaisala HUMICAP® HMP3 kosteuden ja lämpötilan mittaamiseen on yleiskäyttöinen etämittapää. Se soveltuu kanava-asennukseen paineistamattomissa sovelluksissa, joissa on normaalilämpötila. Mittapään rakenteen ansiosta anturi voidaan vaihtaa kentällä ilman työkaluja. Tämä lisää kunnossapidon joustavuutta esimerkiksi maalauskammioissa ja muissa haastavissa sovelluksissa, joissa anturi täytyy vaihtaa usein. Sekä HMP3- että MMP8-mittapäässä käytetään Vaisalan kapasitiivista HUMICAP®-ohutkalvoteknologiaa, josta on tullut alan standardi kosteusmittaukseen.

"Näiden uusien tuotteiden myötä Vaisalan Indigo-tuotesarjasta tulee entistä kattavampi. Uudet mittapäät laajentavat tuoteperheen mittausparametrejä kosteuden, hiilidioksidin, lämpötilan ja vetyperoksidihöyryn mittaamisesta kastepisteen ja öljyn kosteuden mittauksiin. Olen iloinen, että voimme nyt tarjota korkealaatuista mittausdataa kaikille toimialoille entistäkin joustavammalla tavalla. Älykkäiden ympäristöjen kehittäminen on asia, joka kiinnostaa meitä Vaisalassa erityisesti", tuotepäällikkö Jarkko Ruonala sanoo.

Nämä kuusi uutta älykästä mittapäätä täydentävät Vaisalan Indigo-tuotesarjaa. Digitaalinen Modbus/RTU-liitäntä mahdollistaa sekä helpon integroinnin muihin järjestelmiin että laitteen itsenäisen käytön. Lisäksi mittapäät ovat myös suoraan yhteensopivia Indigo200 ‑lähettimien kanssa. Lähettimet tuovat monia lisäetuja, kuten näytön tietojen visualisointiin, mittapäiden helpon konfiguroinnin sekä lisävaihtoehtoja liitäntää, syöttöjännitettä ja kytkentöjä varten. Indigo-mittapäät voidaan yhdistää Vaisalan Insight PC ‑ohjelmistoon kentällä tehtäviä konfigurointeja, vianmääritystä ja kalibrointia varten.

Tänään lanseerattujen mittapäiden toimitukset alkavat joulukuussa 2019.

Lisätietoja lehdistölle:

Miia Lahti, viestintäpäällikkö
Teollisten mittausten liiketoiminta-alue, Vaisala
[email protected]

Vaisala on maailman johtava sään, ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuihin erikoistunut yritys. Yli 80-vuotiseen kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittaratkaisuja ja palveluja paremman päätöksenteon, turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1850 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiön A-sarjan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä. vaisala.fi twitter.com/VaisalaSuomi