Vaisalan uusi viewLinc 5.1 Enterprise Server -ohjelmisto helpottaa erilaisten mittalaitteiden yhdistämistä olosuhdevalvontajärjestelmään entisestään

Drug Storage - ViewLinc

Vaisala, maailman johtava sään, ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys, julkisti tänään uuden Enterprise Server ‑ohjelmiston, joka tuo saumattoman yhteentoimivuuden ja aiempaa laajemmat laiteintegrointimahdollisuudet GxP-säänneltyihin sovelluksiin ja muihin kriittisiin käyttökohteisiin.

Vaisala viewLinc ‑valvontajärjestelmä on yksi luotetuimmista olosuhdevalvontaratkaisuista life science -alalla sekä useilla muilla tiukasti säännellyillä toimialoilla. ViewLinc-valvontajärjestelmä varmistaa tuotteiden laadun sovelluksissa, joissa jatkuva valvonta on oleellista, kuten lääkkeiden ja lääkinnällisten laitteiden valmistuksessa, bioteknologian sovelluksissa, jakelussa, puolijohdeteollisuudessa ja terveydenhuollossa.

ViewLinc Enterprise Server ‑ohjelmiston uusi versio 5.1 parantaa yhteensopivuutta muiden järjestelmien kanssa, mahdollistaa aiempaa useampien laitteiden integroinnin viewLinc-ohjelmistoon ja tuo käytettäväksi entistäkin joustavammat hälytysmahdollisuudet. Ohjelmistossa on nyt myös suora Modbus-liitäntä.

“Uuden Modbus-ominaisuuden ansiosta viewLinc 5.1:ssä voidaan käyttää rajoittamatonta määrää parametreja”, Vaisalan tuotepäällikkö Steven Bell sanoo. “Se yksinkertaistaa järjestelmän rakennetta, ja lisäksi kaikkien olosuhdemittausten hallinta yhdellä ohjelmistolla säästää huomattavan määrän aikaa.”

Uusimmassa viewLinc-versiossa yhteentoimivuutta on parannettu valinnaisilla OPC UA (Open Platform Communications – Universal Architecture)- ja API (Application Programming Interface)-liitännöillä, joiden avulla kolmannen osapuolen järjestelmät voivat käyttää tietoja suoraan viewLinc-tietokannasta. Vaisalan OPC UA ‑palvelin mahdollistaa viewLinc-ohjelmiston tietojen integroinnin esimerkiksi historiatietokantojen sekä valmistus- ja rakennusautomaatiojärjestelmien kanssa. Uusi viewLinc-API luo suoran yhteyden viewLinc-tietokannan ja minkä tahansa järjestelmän tai ohjelmiston välille mahdollistaen joustavan ja räätälöidyn käyttöliittymän.

“ViewLinc-ohjelmiston uusien API- ja OPC UA ‑vaihtoehtojen avulla käyttäjät voivat määrittää toiminnoissaan ja prosesseissaan käytettävät korkealaatuiset viewLinc-olosuhdetiedot sen sijaan, että heidän täytyisi yrittää sovittaa liiketoimintatarpeensa valvontaohjelmistoon”, Bell sanoo.

Lisäparannukset viewLinc-ohjelmiston hälytystoimintoihin tekevät järjestelmästä entistäkin joustavamman.

“Yleistyvä trendi työn tekemisen joustavuudesta tarkoittaa monilla aloilla, että asiakkaiden täytyy pystyä valvomaan olosuhteita paikasta riippumatta”, Bell toteaa. “Uusin viewLinc-versio antaa aiempaa enemmän vaihtoehtoja hälytyksistä ilmoittamiseen: näyttöpääte, sähköposti, tekstiviesti, hälytystorni, releohjaus nykyiseen hälytyspalveluun sekä puhelupalvelu, joka voi priorisoida vastaanottajat.”

ViewLinc 5.1 Enterprise Server –ohjelmistoversion perustana on Vaisalan sitoutuminen asiakkaiden tarpeiden täyttämiseen ja alan trendien ennakoimiseen.

“Ei riitä, että viewLinc vain täyttää lupauksensa tarkkuudesta ja luotettavuudesta, sillä asiakkaamme tarvitsevat toimintaympäristöönsä sopivan valvontajärjestelmän. Tunnistimme yhteensopivuuden ja joustavuuden järjestelmän avaintekijöiksi, joiden avulla pystyimme pitämään viewLinc-ohjelmiston helppokäyttöisenä samalla kun lisäsimme siihen uusia ominaisuuksia”, Bell sanoo.

Tervetuloa kuulemaan lisää webinaariimme “A future-proof monitoring system: Ensuring your system can adapt to the future of GxP”. Webinaari järjestetään 24. lokakuuta 2019 klo 17.

Lisätietoja lehdistölle:

Miia Lahti, viestintäpäällikkö
Teolliset mittaukset, Vaisala

on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten toimittaja. 80 vuoden kokemukseensa tukeutuen Vaisala parantaa maailmaa havaintojen avulla. Olemme luotettava kumppani asiakkaille ympäri maailman. Tarjoamme kattavan valikoiman edistyksellisiä havainto- ja mittaustuotteita ja -palveluita. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1 850 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki -arvopaperipörssissä. www.vaisala.fiwww.twitter.com/VaisalaGroup