Vaisalan uuden tuotekehityskeskuksen rakennustyöt alkavat Yhdysvalloissa

Groundbreaking of Vaisala's New U.S. Headquarters

27.9.2018

Vaisalan uuden tuotekehityskeskuksen rakennustyöt alkavat Yhdysvalloissa

Vaisala ottaa lisää jalansijaa Coloradossa vastatakseen ympäristön ja teollisuuden mittaratkaisujensa kysyntään Yhdysvalloissa.

Vaisala tarjoaa mittaratkaisuja globaalisti ympäristön ja teollisuuden tarpeisiin. Yhdysvaltain kasvavaan kysyntään vastatakseen yritys aloitti tänään uuden Yhdysvaltain-pääkonttorin sekä tuotanto- ja tuotekehityskeskuksen rakennustyöt Louisvillessä.

Vaisala palvelee monipuolista asiakaskuntaa, jolle se tarjoaa kattavan valikoiman innovatiivisia tuotteita ja palveluita havaintojen ja mittausten tekemiseen. Näin on myös Yhdysvalloissa, missä niin yritykset kuin sääpalvelut käyttävät esimerkiksi Vaisalan National Lightning Detection Network -verkkoa (NLDN), maan tieteellisesti tarkinta ja luotettavinta salamatietojärjestelmää, sekä maailmanlaajuista salamadataa tarjoavaa Global Lightning Dataset (GLD360) -salamatietopalvelua.

"Sijaintina Colorado on täydellinen paikka Vaisalan Yhdysvaltain-pääkonttorille", sanoo Vaisalan Yhdysvaltain-toimintojen johtaja T.J. Mattimore. "Coloradosta löytyy teknisesti taitavia työntekijöitä sekä loistavia oppilaitoksia ja yliopistoja. Lisäksi olemme lähellä avainkumppaneitamme, kuten Yhdysvaltain kansallista ilmakehätutkimuksen keskusta NCAR:ia sekä Yhdysvaltain kansallista valtameren ja ilmakehän tutkimuslaitosta NOAA:a. Vaisala sitoutuu kasvattamaan toimintaansa alueella, minkä ensiaskelia tämä mielenkiintoinen rakennusurakka on."

Vuonna 1936 perustettu Vaisala työllistää 1 600 henkeä, ja asiakkaita yrityksellä on 150 maassa. Vaisala, joka investoi miltei 12 % liikevaihdostaan tuotekehitykseen, tunnetaan korkeasta laadustaan. Vaisalan tuotteita käytetään mitä vaativimpiin tarkoituksiin ympäri maailmaa, ja Vaisalan korkealuokkainen teknologia on valittu myös Mars 2020 -mönkijään. Vaisalan antureita on aiemmin käytetty esimerkiksi Curiosity-mönkijässä vuonna 2012.

Rakennustyöt on aloitettu Coloradossa tänään. Rakennuksen arvioidaan valmistuvan vuoden 2019 loppupuolella.

Lisätietoja lehdistölle
Tarja Österberg
Viestintäpäällikkö, Weather and Environment, Vaisala
Puh. 050 4871974, [email protected]