Vaisala tukee teknologiajohtajansa Kevin Pettyn ehdokkuutta Amerikan ilmatieteellisen yhdistyksen johtoon

Vaisala's Chief Science Officer Kevin Petty

7.8.2018

Kevin Pettyllä on yli 20 vuoden ilmakehätieteiden kokemus julkiselta ja yksityiseltä sektorilta sekä yliopistomaailmasta.

Vaisala, maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittauslaitteita ja -ratkaisuja tarjoava yritys, tukee teknologiajohtajansa tohtori Kevin Pettyn ehdokkuutta Amerikan ilmatieteellisen yhdistyksen (AMS) puheenjohtajaksi tänä vuonna.

Petty on ollut AMS:n jäsen yli 20 vuotta, ja hän suhtautuu intohimoisesti sekä tieteeseen, että uusien ja kokeneempien AMS-jäsenten yhteistyön edistämiseen. Hän on vuosien varrella osoittanut tämän monella tavalla; erityisesti hän on kiinnostunut tukemaan kumppanuuksia julkisen ja yksityisen sektorin sekä yliopistomaailman välillä.

"Jokainen näistä sektoreista täydentää toisiaan erilaisilla resursseilla ja osaamisella. Näin saavutetaan yhdessä enemmän kuin erikseen olisi mahdollista", Petty sanoo. "Yhteistyö tuo loistavasti esiin kunkin sektorin vahvuudet ja ideat, jotka yhdessä luovat parhaat tieteelliset ratkaisut yhteiskunnan parhaaksi."

Yksi Kevin Pettylle tärkeistä aiheista on myös tiede-, teknologia-,  tekniikka- ja matematiikkaohjelmat eri puolilla Yhdysvaltoja. Hän uskoo vahvasti siihen, että on tärkeää tehdä nämä aihealueet tutuiksi jo alakouluikäisille lapsille, ja herättää näin luontevasti heidän kiinnostuksensa tiedettä, teknologiaa, tekniikkaa ja matematiikkaa kohtaan. Monimuotoisuuden puolestapuhujana Petty uskoo, että säähän, veteen ja ilmastoon liittyvien tieteenhaarojen, kuten myös AMS:n, eteenpäin vieminen edellyttää erilaisista taustoista tulevia lahjakkaita ihmisiä erilaisine ideoineen.

Pettyn urapolku alalla on vienyt hänet ilmatieteiden tutkimus- ja kehitystyön etulinjaan. Hän on työskennellyt Vaisalan Yhdysvaltojen pääkonttorissa Louisvillessä, Coloradossa, 10 vuotta. Hän on erikoistunut äärisääolosuhteisiin, kuten hurrikaaneihin, ukkosiin, salamoihin ja talvisäähän. Tämä osaaminen on erittäin tärkeässä osassa, kun tuotetaan ennusteita, mittaustapoja ja päätöksentekoa tukevia teknologioita, jotka auttavat suojelemaan niin ihmisiä kuin omaisuutta. Pettyllä on kokemusta myös yliopistopuolelta ja julkiselta sektorilta - hän on työskennellyt NCAR-tutkimuskeskuksessa (National Center of Atmospheric Research) ja NTSB-organisaatiossa (National Transportation Safety Board). Näissä hän kehitti osaamistaan liittyen sään vaikutukseen maa- ja lentoliikenteeseen. Petty aloitti uransa matematiikan opettajana.

Petty toimii NOAA:n (National Oceanic and Atmospheric Administration) ympäristötietopalvelujen työryhmän jäsenenä. Hän on myös ollut AMS:n toimeenpanevan komitean ja neuvoston jäsen  sekä Arizonan yliopiston ilmakehätieteiden osaston neuvonantajaneuvoston varapuheenjohtaja. Pettyllä on selkeä halu tukea ilmakehätieteiden ja ilmatieteiden yhteisöä.

"Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Kevin on osa Vaisala-tiimiä. Hän on omistautunut tieteelle ja innovaatioille tavalla, jota harvoin näkee", kertoo Vaisalan toimitusjohtaja Kjell Forsén. "Hän on erinomainen ja yhteistyökykyinen johtaja, joka myös mielellään mentoroi kollegoita, opiskelijoita ja harjoittelijoita, jotka ovat kiinnostuneita erityisesti ilmakehätieteiden tutkimus- ja kehittämistyöstä. AMS on ilmatiedeyhteisön arvostama organisaatio, ja meille on suuri kunnia, että Kevin on ehdokkaana AMS:n puheenjohtajaksi."

Lisätietoja lehdistölle
Vaisala Media Desk
Puh. 020 6198800, [email protected]

Vaisala on maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuihin erikoistunut yritys. Yli 80-vuotiseen kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittaratkaisuja ja palveluja paremman päätöksenteon, turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1600 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiön A-sarjan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä. vaisala.fi  twitter.com/VaisalaSuomi