Vaisala presenterar den nya industriella transmittern Indigo300 som en del av sin modulära produktserie Indigo

Indigo300 and HMP1 close up
Pressmeddelande

Vaisala, en global ledare inom väder-, miljö- och industriella mätningar, presenterar den nya industriella Indigo300-transmittern idag. Transmittern är utformad för att vara användarvänlig i industriella applikationer som kräver höga tillförlitlighetsnivåer. Som en del av Vaisalas Indigo-transmitterfamilj är Indigo300 kompatibel med företagets branschledande Indigo-mätprober. Indigo300-sändare erbjuder ökad bekvämlighet, kompatibilitet och precision, även i tuffa industriella miljöer.

Prestandadriven design

Vaisala Indigo300-transmittern är optimal för krävande industriella tillämpningar som kräver noggranna mätningar av en parameter i taget. Robust IP65-klassat metallhölje säkerställer pålitlig prestanda under tuffa förhållanden. Förutom att ha stöd för en prob i taget erbjuder displayen lokal datavisualisering.

”Jag är väldigt glad att få tillkännage tillskottet av Indigo300-transmittern till den modulära Indigo-produktserien. Indigo-kompatibla produkter möjliggör mätdata av hög kvalitet för en mängd industriella processer. Transmittern är robust nog att klara de tuffaste industriella miljöerna”, säger Juhani Lehto Product Manager på Vaisala.

Plug-and-play-transmittern uppfyller kundernas behov.

”Vi hörde att våra kunder ville ha en enkel lösning, med stöd för en enda prob och analoga utgångar, som levereras redo att användas i de mest krävande miljöerna, och vi ville leverera”, fortsätter Lehto.

Indigo300-transmittrarna är lätta att ansluta till vilken Indigo-kompatibel mätprob som helst.

Med hjälp av Indigo300 kan våra kunder mäta olika parametrar med noggrannhet, tillförlitlighet och en stark kedja av data från Indigo-ekosystemet. Förutom den höga kvalitet och prestanda som Vaisala är känt för är denna transmitter förkonfigurerad på fabriken, så den är snabb och enkel att installera”, tillägger Lehto.

Indigo300 är en slitstark transmitter med metallhölje som fungerar med Vaisalas omfattande sortiment av Indigo-kompatibla smarta prober för att mäta luftfuktighet, temperatur, daggpunkt, koldioxid, förångad väteperoxid och fukt i olja. Proberna kan enkelt bytas ut när det behövs.

Ett utmärkt val för industrikunder

Indigo-produktfamiljen från Vaisala levererar stabila och pålitliga mätningar för en mängd olika industriella tillämpningar. Den modulära designen gör det möjligt för användare att kombinera element utifrån sina behov för att kunna arbeta i de mest krävande industriella miljöerna.

Indigo-familjen skapar ett mångsidigt ekosystem med utbytbara smarta prober, robusta transmittrar och användarvänlig PC-mjukvara. Indigo-prober och -transmittrar är enkla att installera, använda och underhålla tack vare sin modulära design. Tillsammans skapar de en effektiv kedja av data för att säkerställa energieffektivitet, säkerhet och kvalitet för slutprodukterna.

Vaisala Indigo300-transmittern kommer att finnas tillgänglig globalt under tredje kvartalet 2023.

Mer information för media:
Miia Lahti, Vaisalas kommunikationschef för industrimätningar

Vaisala är en global ledare inom väder-, miljö- och industrimätningar. Vaisala har över 85 års erfarenhet av att tillhandahålla observationer för en bättre värld. Företagets rymdsäkra teknik används t.o.m. för att utforska Mars och ännu mer avlägsna himlakroppar. Vi är en pålitlig partner för kunder över hela världen och erbjuder ett omfattande sortiment av innovativa observations- och mätprodukter samt olika tjänster. Vaisala har sitt huvudkontor i Finland, har över 2 000 experter runtom i världen och är noterat på Nasdaq-börsen i Helsingfors. www.vaisala.com

twitter.com/VaisalaGroup,
linkedin.com/vaisala