Vaisala tillför bärbara mätningar till sin Indigo-produktfamilj

HMP80 and the Indigo80

Vaisala tillför bärbara mätningar till sin Indigo-produktfamilj

Den handhållna indikatorn Indigo80 utökar Vaisala Indigo-produktfamiljens mätmöjligheter till bärbar användning. Tillsammans med Indigo80, lanserade Vaisala två Indigo-kompatibla prober, HMP80 och DMP80, som kompletterar det robusta Indigo-mätekosystemet för industritillämpningar.

Vaisala, en global ledare inom väder-, miljö- och industrimätningar, lanserade idag en ny bärbar handhållen indikator, Vaisala Indigo80, som är utformad för industriell stickprovskontroll, kortsiktig dataloggning, fältprovtagning, dataanalys och diagnostik.

I samband med Indigo80 lanserade företaget den handhållna fuktighets- och temperaturproben Vaisala HUMICAP i HMP80-serien och den handhållna daggpunkts- och temperaturproben Vaisala DRYCAP i DMP80-serien. Båda är utformade för bärbar användning och fungerar sömlöst med den handhållna indikatorn Indigo80.

Mer än du anar

Handhållna Indigo80 kombinerar ledande teknik och ultramodern industridesign. Särskild uppmärksamhet har ägnats åt utseende och känsla, kundupplevelse och användbarhet. Den ska vara lätt att ta med och fungera tillförlitligt i varierande mätmiljöer, samtidigt som den är lika hållbar som fast installerade enheter. Vaisala Indigo80s designdetaljer fick förra året ett hederspris i en av de mest framstående designtävlingarna i Finland: Fennia Prize.

“Vi är väldigt stolta över produktutformningen, eftersom Indigo80 har mycket mer än du anar: den är en perfekt kombination av enkelhet, användarvänlighet och högsta standard för teknik, noggrannhet och tillförlitlighet. Den har många imponerande funktioner, bland annat stöd för upp till två Indigo-kompatibla prober eller sändare samtidigt. Det uppladdningsbara litiumjonbatteriet garanterar vanligtvis 10 timmars drifttid utan laddning, och det intuitiva användargränssnittet stödjer kunder på 10 språk”,” säger produktchefen Vuokko Lantz på Vaisala.

Säkerställer ytterligare effektivitet i processer för smart produktion

Utöver de två nylanserade proberna fungerar Indigo80 tillsammans med Vaisalas andra Indigo-kompatibla mätprober och andra utvalda Vaisala-mätinstrument. Tillsammans med de utvalda proberna skapar Indigo80 värde genom att lägga till ett bärbart mätalternativ i Indigo-produktfamiljen för flera parametrar, inklusive fuktighet, temperatur, daggpunkt, koldioxid, förångad väteperoxid och fukt i olja, vilket ger användarvänlighet och ökad effektivitet i processer för industrikunderna.

Indigo80-indikatorns dataloggningsmöjligheter gör det möjligt att förbättra effektiviteten i industriprocesser genom att övervaka processförhållandena under den nödvändiga tidsperioden. Stickprovsmätning hjälper till att säkerställa att processförhållandena är inom det intervall som krävs för att producera konsekventa och högkvalitativa produkter.

Indigo80 kan också användas för referenskontroll av stationära installationer av Vaisala-mätinstrument, och för kalibrering på plats av befintliga fastmonterade Vaisala-instrument för att maximera optimala processförhållanden.

”Industriell processoptimering baserad på korrekta data kan leda till ökad produktionseffektivitet, minskat avfall och utsläpp och förbättrat utnyttjande av resurser, vilket leder till ett mindre miljöavtryck”, avslutar Lantz.

Leveranser av den handhållna indikatorn Vaisala Indigo80 och de lanserade proberna börjar gradvis under andra kvartalet 2023 i utvalda länder.

Mer information för medier

Miia Lahti
Kommunikationschef, Vaisala

Vaisala är världsledande inom vädermätningar, miljömätningar och industriella mätningar. Vaisala har över 85 års erfarenhet av att tillhandahålla observationer för en bättre värld. Företagets rymdsäkra teknik används t.om. för att utforska Mars och ännu mer avlägsna himlakroppar. Vi är en pålitlig partner för kunder över hela världen och erbjuder ett omfattande sortiment av innovativa observations- och mätprodukter samt olika tjänster. Vaisala har sitt huvudkontor i Finland, har över 2 000 experter runtom i världen och är noterat på Nasdaq-börsen i Helsingfors. www.vaisala.com
twitter.com/VaisalaGroup
linkedin.com/Vaisala

Sauli Laitinen Vaisala

"No design without reason" – a philosophy that drives innovation

The guiding mantra in Vaisala’s design department is ‘no design without reason’.