Vaisala lanserar en ny, nedsänkningsbar temperaturtransmitter för datacenter

Immersion temperature transmitter TMI110

Vaisala lanserar en ny, nedsänkningsbar temperaturtransmitter för datacenter

För att tillgodose den växande efterfrågan på kontinuerliga data utökar Vaisala, världsledande inom vädermätningar, miljömätningar och industriella mätningar, sin produktportfölj för datacenter genom att lansera en ny, nedsänkningsbar temperaturtransmitter, Vaisala TMI110.

Vaisalas instrument övervakar energieffektivitet och de förhållanden på datacenter som upprätthåller den digitala miljön. När stora mängder kraftfull maskinvara koncentreras till en plats behöver datacenter kylas och skyddas mot både yttre och inre miljöpåverkan. Det leder till att datacenter förbrukar betydande energimängder.

”Den nya Vaisala TMI110-transmittern kompletterar Vaisalas produktportfölj för datacenter. Den blir ett utmärkt komplement till vårt utbud av mätinstrument för datacenter, eftersom våra kunder nu kan köpa alla sina viktigaste sensorer från en och samma leverantör – sensorer för lufttemperatur, luftfuktighet och differenstryck för rum och kanaler, meteorologiska utomhussensorer och nu även nedsänkningsbara temperatursensorer för kylsystem,” förklarar Vaisalas produktchef Anu Kätkä.

”Effektiv kylning spelar en avgörande roll för att hålla temperatur och luftfuktighet på en optimal nivå och skapa förutsättningar för stabil serverdrift. TMI110 har en noggrannhet på ±0,1 °C, vilket är riktigt goda nyheter för både datacenteroperatörer och miljön. Även obetydliga variationer i kyltemperatur kan få betydande inverkan på de totala driftskostnaderna och miljöpåverkan för energislukande datacenter,” avslutar Anu Kätkä.

Den nya, nedsänkningsbara temperaturtransmittern Vaisala TMI110 levereras med kalibreringscertifikat och ger utmärkta svarstider. Produkten blir tillgänglig under första kvartalet 2022.

Mer information för medier:

Miia Lahti, kommunikationschef, Industriella mätningar, Vaisala

Vaisala är världsledande inom vädermätningar, miljömätningar och industriella mätningar. Vaisala har över 85 års erfarenhet av att tillhandahålla observationer för en bättre värld. Företagets rymdsäkra teknik används t.om. för att utforska Mars och ännu mer avlägsna himlakroppar. Vi är en pålitlig partner för kunder över hela världen och erbjuder ett omfattande sortiment av innovativa observations- och mätprodukter samt olika tjänster. Vaisala har sitt huvudkontor i Finland, har drygt 1 900 anställda runtom i världen och är noterat på Nasdaq-börsen i Helsingfors. www.vaisala.com
twitter.com/VaisalaGroup,
linkedin.com/vaisala