Vaisala utökar den modulära Indigo-produktfamiljen genom lanseringen av den profilerade Indigo510-transmittern för industritillämpningar

Operator with Indigo500 installation

15 september 2021

Vaisala är världsledande inom vädermätningar, miljömätningar och industriella mätningar. Idag lanserade företaget sin  nya Indigo510-transmitter, som är kompatibel med samtliga smarta Indigo-prober. Funktionerna omfattar modulärt stöd för en prob i taget och en stor pekskärm för lokal datavisualisering.

Nya Indigo510 är det senaste tillskottet i Vaisalas förstklassiga Indigo-transmitterfamilj, som alla är kompatibla med Vaisalas branschledande Indigo-mätprober. Indigo510 bygger på samma modulplattform och är försedd med samma metallhölje, programvara och display som flaggskeppet Vaisala Indigo520-transmitter. Indigo510 är även tillgänglig utan display.

Skräddarsydd prestanda
Vaisala Indigo510-transmittern är ett utmärkt val till krävande industritillämpningar där exakta och noggranna mätningar krävs för en parameter i taget. Det robusta metallhöljet är IP66- och NEMA4-klassat för att säkerställa tillförlitlig prestanda i de mest krävande miljöer.

Den profilerade transmittern är konstruerad för att uppfylla kundernas krav.
”Det är inte alla kunder som behöver hela den funktionsuppsättning som erbjuds av den sofistikerade Indigo520-transmittern. Vissa kunder har efterfrågat en enklare enprobslösning, men utan att kompromissa om fördelarna med modulära möjligheter. Med Indigo510 tillgodoser vi deras behov”, säger Juhani Lehto, produktchef, Industriella mätningar på Vaisala.

Det är enkelt och smidigt att ansluta valfri, Indigo-kompatibel mätprob till Indigo510-transmittern.
”Med Indigo510 kan våra kunder mäta luftfuktighet, daggpunkt, fukt i olja, temperatur, koldioxid och förångad väteperoxid med hög tillförlitlighet och noggrannhet och den kraftfulla datakedja som tillhandahålls genom Indigo-ekosystemet. Den nya transmittern ger den kvalitet och prestanda som Vaisala är känt för i ett mer prisvärt men lika robust paket”, avslutar Juhani Lehto.

Indigo510-transmittern erbjuder fler alternativ för display, anslutning, matningsspänning och kabeldragning än vid användning av en fristående prob. Dessutom får kunderna tillgång till regelbundna plattforms- och programvaruuppdateringar.

Ett smart val för kunder i industrin
Vaisalas unika och växande Indigo-produktfamilj är en garanti för stabila och tillförlitliga mätningar inom olika industritillämpningar och miljöer.

Indigo-familjen bildar ett modulärt ekosystem med utbytbara smarta prober, robusta transmittrar och den intuitiva datorprogramvaran Vaisala Insight. Proberna kan användas fristående utan transmitter eller tillsammans med transmittrar i Indigo500- eller Indigo200-serierna för att utöka probernas funktioner. Den modulbaserade Plug-and-Play-designen gör proberna och transmittrarna i Indigo-familjen enkla att installera, använda och underhålla.

Vaisala Indigo510-transmittern lanseras globalt under fjärde kvartalet 2021.

Mer information för medier:
Miia Lahti, kommunikationschef, Industriella mätningar, Vaisala
+358-50 555 4420, [email protected]

Vaisala är världsledande inom vädermätningar, miljömätningar och industriella mätningar. Vaisala har 85 års erfarenhet av att tillhandahålla observationer för en bättre värld. Företagets rymdsäkra teknik används till och med för att utforska Mars med mera. Vi är en pålitlig partner för kunder över hela världen och erbjuder ett omfattande sortiment av innovativa observations- och mätprodukter samt olika tjänster. Vaisala har sitt huvudkontor i Finland och över 1 900 anställda runtom i världen och är noterat på Nasdaq-börsen i Helsingfors. www.vaisala.com
twitter.com/VaisalaGroup,
linkedin.com/vaisala