Vaisalan uusi Indigo 202: helppokäyttöinen lähetin älykkäille mittapäille

Vaisala tiedote
30.5.2017 klo 8.00

Vaisalan uusi Indigo 202: helppokäyttöinen lähetin älykkäille mittapäille

Vaisala tuo markkinoille uuden digitaalisen lähettimen, jota voidaan käyttää Vaisalan älykkäiden mittapäiden kanssa. Indigo 202 -laite tarjoaa helppokäyttöisen käyttöliittymän erilaisille vaihdettaville mittapäille.

Indigo 202 on uutuus laitesarjassa, joka laajentaa Vaisalan Indigo-yhteensopivien mittapäiden tarjontaa. Tällä hetkellä laitetta voidaan käyttää älykkäiden GMP251- ja GMP252-hiilidioksidimittapäiden kanssa; jatkossa mittapäiden valikoima laajenee. Ensimmäisenä vuorossa on vetyperoksidin, kosteuden ja lämpötilan mittaukseen tarkoitettu HPP272-mittapää, joka on saatavilla syksyllä 2017.

Jo markkinoilla olevan analogialähtöversion rinnalle tulevassa Indigo 202:ssa on digitaalinen Modbus RTU -ulostulo.

GMP251- ja GMP252-hiilidioksidimittapäät on suunniteltu vaativiin ja kosteisiin ympäristöihin. Niitä käytetään lääketeollisuuden inkubaattoreissa, kasvihuoneissa, kylmävarastoissa sekä mittausympäristöltään vaativissa ilmanvaihdonsovelluksissa, kuten eläinsuojissa.

Eräs kasvava hiilidioksidimittauksen sovellusalue on hiilidioksidin käyttö jäähdytysjärjestelmissä, sillä hiilidioksidi vaikuttaa ympäristöön vähemmän kuin perinteiset freonipohjaiset kylmäaineet.

"Näissä järjestelmissä hiilidioksiditasojen luotettava mittaus on tärkeää henkilöturvallisuuden varmistamiseksi", sanoo Vaisalan tuotepäällikkö Maria Uusimaa.

Uusi HPP272-mittapää kaasumaisen vetyperoksidin pitoisuuden mittaukseen on tarkka ja poikkeuksellisen toistettava. Vetyperoksidia käytetään laajasti tilojen ja laitteiden biodekontaminoinnissa sekä lääketeollisuuden ja terveydenhuollon sterilointisovelluksissa. Esimerkiksi isolaattorit, läpiantokaapit, sairaalan toimenpidehuoneet, ambulanssit tai jopa lentokoneet voidaan puhdistaa vetyperoksidilla.

Indigo 200-sarjan laitteet sopivat vaativiin olosuhteisiin, sillä ne kestävät pölyä ja useimpia kemikaaleja, ja niiden sileä pinta on helppo puhdistaa.

Laitteisiin voidaan ottaa langaton yhteys esimerkiksi älypuhelimella ja muilla älylaitteilla. Langattoman käyttöliittymän avulla voidaan muun muassa konfiguroida laitteen kaksi relettä, määrittää Modbus-väyläosoite tai muuttaa näytön asetuksia.

Indigo 202:llä voidaan myös minimoida käyttökatkot, sillä mittapäät voidaan irrottaa ja vaihtaa uusiin tarvittaessa. Vaihtamisen sijaan mittapää voidaan myös kalibroida paikallaan Indigon käyttöliittymän kautta, jos käytettävissä on kalibrointireferenssi tai referenssilaite.

Tuotesivu: www.vaisala.fi/indigo

Lisätietoja:

Maria Uusimaa, tuotepäällikkö, Industrial Measurements, Vaisala
Puh. +358 40 5914523

Marina Stenfors, viestintäpäällikkö, Vaisala

Vaisala on maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys. 80-vuotisen kokemuksensa avulla Vaisala mahdollistaa paremman elämänlaadun tarjoamalla kattavan valikoiman innovatiivisia havainto- ja mittaustuotteita ja palveluja meteorologian ja valittujen säästä riippuvaisten toimialojen sekä teollisuuden mittaustarpeisiin. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1 600 ammattilaista ympäri maailmaa. A-sarjan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä. www.vaisala.fi,  www.twitter.com/VaisalaGroup